گزارش «صادرات نفت ایران آزاد شد» جعلی بود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
بازدید : 478
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گزارش «صادرات نفت ایران آزاد شد» جعلی بود؟

 
 نفت
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از نفت ما، ديروز برخی روزنامه‌ها گزارشی را به تیتر یک خود تبدیل کردند که صحت آن محل تردید است؛ گزارشی با عنوان «صادرات نفت ایران آزاد شد»!

  روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی با همین عنوان نوشت: دولت آمریکا دستورالعملی تنظیم کرده است که به خریداران نفتی ایران اجازه می‌دهد تا زمان اجرایی شدن کامل توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران، از تهران نفت خام خریداری کنند.

این گزارش در حالی بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات کشور داشت که در آن به‌ هیچ منبع خبری رسمی‌ای اشاره نشده است. این خبرگزاری مدعی شده که وزارت خزانه‌‌داری و امورخارجه آمریکا این دستورالعمل را صادر کرده است. دستورالعملی که اثری از آن در سایت رسمی وزارت خزانه‌داری آمریکا پیدا نمی‌شود.

نکته جالب توجه دیگر در این گزارش، ادعای آزادسازی صادرات نفت ایران است؛ چرا که صادرات نفت ایران هیچ وقت ممنوع نبوده که این بار بخواهد آزاد شود. با این حال صادرات نفت ایران به برخی کشورها با محدودیت‌هایی مواجه بوده است.

برای پیگیری بیشتر، خبرنگار آنا موضوع را از امیرحسین زمانی‌نیا، معاون اموربین‌الملل وزارت نفت پیگیری کرد. وی با رد محتوای این گزارش گفت: ادعایی که در این خبر شده است، مرجع رسمی ندارد و از این رو نمی‌توان آن را تایید کرد.

زمانی‌نیا افزود: ما که در رأس روابط بین‌الملل وزارت نفت قرار داریم، از این رویداد بی‌خبریم و تا این لحظه چنین گزارشی به‌دست ما نرسیده است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: اگر منبع رسمی در این زمینه وجود داشته باشد، ما آمادگی بررسی آن را داریم.

در همین ارتباط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در‌گفت‌وگویی اعلام کرد: میزان تولید نفت ایران تا برداشته شدن تحریم‌ها تغییری نخواهد کرد.

رکن‌الدین جوادی درباره اخباری مبنی بر افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران ظرف یک هفته آینده نیز اظهار کرد: هرگونه افزایش تولید نفت ایران منوط به برداشته شدن تحریم‌هاست.

 

 

خبرهای مرتبط:





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: صادارت نفت جعلي بود، نفت ما، صادرات نفت ايران جعلي بود،نداي هرمزگان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 1671
بازدید کل : 125117
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com